Jongerenvloer Stede Broec

Wie ben je, wat wil je en wat kan je?

In de Bibliotheek Stede Broec kunnen jongeren terecht op de Jongerenvloer: een plek voor huiswerk, rust, ontmoeting en persoonlijke ontwikkeling. De Jongerenvloer is tot stand gekomen met hulp van Probiblio. In 2023-2024 bouwen we aan de verdere invulling in samenwerking met Quardin.

Ontdek de bibliotheek voor jongeren

Perspectief

De Bibliotheek biedt een plek waar jongeren zonder verplichtingen of plan binnen kunnen lopen en perspectief kunnen vinden. Er zijn studieplekken zonder de afleidingen van thuis en het is een ontmoetingsplek om samen te leren of in gesprek te raken.

Samenwerken

Zowel jongeren als professionals die veel met jongeren te maken hebben zijn van harte welkom om te komen kijken en met ons in gesprek te gaan, over activiteiten voor jongeren. Steeds meer jongeren ontdekken wat de bibliotheek voor ze kan betekenen:van leesplezier tot opstap naar de eerste stappen in hun loopbaan.

Voor en met jongeren

We kijken samen met jongeren wat zij verwachten van de bibliotheek, wat ze missen in onze regio en wat ze belangrijk vinden. Jongeren krijgen de kans om zelf activiteiten te organiseren. Via de bibliotheek krijgen ze begeleiding om dit goed aan te pakken en daarmee al aan hun cv te gaan bouwen.