GIDS vestigingen

Welkom, ook als je geen lid bent

Kom naar onze vestigingen in de gemeenten Drechterland, Enkhuizen, Koggenland, Medemblik, Opmeer en Stede Broec.

Maak gebruik van de leestafel met kranten en studie/werkplekken met wifi en een printer. Kinderen genieten van de speelhoek, terwijl jij ontspant met een tijdschrift en een kop koffie/thee.

Je kan regelmatig meedoen met acitiviteiten, ook als je geen lid bent. Via Agenda & Tickets zie je of het nodig is om vooraf je plek te reserveren. Met een abonnement kun je materialen lenen voor thuis bij al onze vestigingen. Het maakt niet uit bij welke vestiging je deze weer inlevert.

Bekijk hieronder per vestiging de openingstijden, faciliteiten en activiteiten.

Weergaveopties:

• Bibliotheek De Goorn Bekijk details

Bibliotheek De Goorn ligt aan Dwingel met ruime parkeergelegenheid pal voor de deur. De bibliotheek biedt een collectie voor volwassenen en jeugd. De leeshoek is een ontmoetingsplek voor de bezoekers.

• Bibliotheek Enkhuizen Bekijk details

De Bibliotheek Enkhuizen is gevestigd in Wijkcentrum De Bonte Veer. Je vindt er een uitgebreide collectie voor volwassenen en jeugd. Neem deel aan activiteiten op het gebied van digitale vaardigheden, cultuur, taal en voorlichting.

• Bibliotheek Hoogkarspel Bekijk details

De Bibliotheek Hoogkarspel staat tegenover het gemeentehuis. Er staat collectie voor volwassenen en jeugd. Neem deel aan activiteiten op het gebied van digitale vaardigheden, cultuur en voorlichting. Er zijn ook activiteiten van Het Streekpunt in het gebouw.

• Bibliotheek Medemblik Bekijk details

De Bibliotheek Medemblik is gevestigd in MC De Muiter. Er is een uitgebreide collectie voor volwassenen en jeugd. Neem deel aan activiteiten op het gebied van digitale vaardigheden, cultuur en voorlichting.

• Bibliotheek Obdam Bekijk details

De Bibliotheek Obdam zit boven in Dorpshuis De Brink, Je vindt er collectie voor volwassenen en jeugd. Er is een leestafel, leeshoekje en een kinderhoek.

• Bibliotheek Opmeer Bekijk details

De Bibliotheek Opmeer zit in een prachtige stolpboerderij in het centrum. Er is een uitgebreide collectie voor volwassenen en jeugd. Er zijn verschillende leestafels en leeshoeken. Neem deel aan uiteenlopende activiteiten op gebied van digitale vaardigheden, cultuur en voorlichting.

• Bibliotheek Stede Broec Bekijk details

De Bibliotheek Stede Broec is gevestigd boven winkelcentrum Het Streekhof aan de kant van de Stationslaan. We delen de ingang met ONS Stede Broec in het glazen trappenhuis buiten het winkelcentrum. Er is volop parkeergelegenheid (deels met parkeerschijf) en het treinstation Bovenkarspel-Grootebroek ligt op loopafstand. In Stede Broec staat een uitgebreide collectie voor volwassenen en jeugd. Je kunt regelmatig deelnemen aan activiteiten zoals VoorleesPret, computercursussen, ontmoetingsbijeenkomsten...

• Bibliotheek Venhuizen Bekijk details

De Bibliotheek Venhuizen in het gezellige Dorpshuis bestaat uit collectie voor zowel jeugd als volwassenen.

• Bibliotheek Wervershoof Bekijk details

De Bibliotheek Wervershoof vind je een paar keer per week in de gedeelde ruimte beneden in De Schoof. De collectie voor volwassenen en jeugd is compact. Je kan boeken uit andere vestigingen over laten komen via Mijn Menu (inbegrepen bij het Optimaal Genieten abonnement).

• Bibliotheek Wognum Bekijk details

De compacte Bibliotheek Wognum heeft verrassend veel in huis met o.a. een DigiLAB, huiswerkplekken voor scholieren en werkplekken voor zzp'ers. Een plek voor alle leeftijden om te komen ontmoeten en ontdekken, met een fantasierijke kinderhoek, comfortabele huiskamer en gezellige leestafel. De collectie is minder groot dan in andere vestigingen, maar via Mijn Menu kun je boeken uit andere vestigingen over laten komen.

• Servicepunt Andijk Bekijk details

Het servicepunt Andijk is gevestigd in het Dorpshuis. Er staat een kleine collectie voor jeugd en volwassenen. Reserveer materialen uit andere vestigingen via Mijn Menu op de website en krijg bericht zodra je deze af kan halen in het servicepunt. Dit is inbegrepen bij het Optimaal Genieten abonnement. Bij andere abonnementen betaal je €1,50 per gereserveerd item.